05 April 2016

Berubah?

Berubah?

Masih terngiang-ngiang seseorang tu nak cakap berubah. Tapi tak mengapa lah. Aku xnak ingat dia.

Cuma aku x suka bila sesetengah orang tu. Dia ckp nak brubah. Tapi x berubah. Aku tau. Perubahan itu satu yang sukar.

Kalau rasa xmampu jangan ungkap kata nak berubah. Biar hati kita dan Allah sahaja yang tau. Cuba untuk berubah perlahan-lahan.

Tapi. Aku paling menyampah bila ada orang tu cakap je nak berubah tapi x berubah pun.

Dan bila aku cakap, perangai kat orang tu xkan berubah pun. Org tu ckp Masa lalu masa lalu lah. Manusia blh berubah. Tapi aku tgk x berubah jgk.

Klau org tu ada maSa silam buruk. Itu memang masa silam dia. Tapi tgk perubahan dia tu. Sbb bagi aku, sekali orang tu pernah buat, x mustahil untuk dia buat lagi sekali.

Memang manusia boleh berubah. Tapi kalau dia x istiqamah. Aku x blh percaya org mcm ni.

Kita blh nampak, keikhlasan seseorang tu bila dia nak berubah. Bukan kata2 je.  Wallahualam.

No comments:

Post a Comment